Amika Singh
dr. Amika Singh
Senior onderzoeker
a.singh@mulierinstituut.nl 030-7210259 Beweegvriendelijke omgeving Gezondheid Interventies Leren bewegenAmika’s drijfveer is om kinderen in beweging te krijgen. Ze wil begrijpen waarom kinderen en volwassen vaak niet genoeg bewegen en hoe zij het beste daarin kunnen worden ondersteund.
Sinds maart 2018 is Amika Singh als senior onderzoeker werkzaam bij het Mulier Instituut. Zij studeerde fysiotherapie (Hogeschool van Utrecht, 1998) en bewegingswetenschappen (Vrije Universiteit Amsterdam, 2001). Tijdens haar promotieonderzoek rondde ze de masteropleiding Epidemiologie (VU medisch centrum, Amsterdam, 2007) af.
In 2008 is Amika gepromoveerd op de ontwikkeling en evaluatie van een programma gericht op preventie van overgewicht voor vmbo-scholieren.
Amika is (co)auteur van meer dan 70 wetenschappelijke artikelen, met onderwerpen als bewegen, jongeren, preventie van overgewicht en evaluatie van interventies.
Amika is vier dagen per week werkzaam bij het Mulier Instituut en een dag werkt ze bij de Western Norway University of Applied Sciences (Sogndal/Bergen, Noorwegen). In haar vrije tijd is ze op de tennis- en schaatsbaan, de skipistes en op de yogamat te vinden.
Publicaties
- Jonge, M. de, Lucassen, J.M.H. & Singh, A.S. (2021).Meten van motorische vaardigheden bij kinderen in het speciaal onderwijsUtrecht: Mulier Instituut.
- Balk, L. & Singh, A.S. (2021).Meetinstrumenten voor motorische vaardigheden bij 0- tot 4-jarigenUtrecht: Mulier Instituut.
- Janssen, M., Berg, V. van den, Groot, A. de & Singh, A.S. (2020).Just dance? Teachers perspectives on implementing a daily classroom physical activity breakJust dance? Teachers perspectives on implementing a daily classroom physical activity break, 11(5), 1-9.
- Waterlander, W., Singh, A.S. & Altenburg, T. (2020).Understanding obesity‐related behaviors in youth from a systems dynamics perspective: the use of causal loop diagramsUnderstanding obesity‐related behaviors in youth from a systems dynamics perspective: the use of causal loop diagrams, (1 t/m 5), 1-16.
- Kirschner, M., Golsteijn, R., Sijben, S., Singh, A.S., Savelberg, H.H.C.M. & Groot, R.H.M. de (2021).Qualitative study of the feasibility and acceptability of implementing ‘sit-to-stand’ desks in vocational education and trainingQualitative study of the feasibility and acceptability of implementing ‘sit-to-stand’ desks in vocational education and training, 18(3), 849.