MI doet onderzoek voor fitnessbranche
6 november 2023
In de fitnessbranche bestaat een grote behoefte aan meer kennis over de wensen van de consumenten en de trends in de sector. Zo wil de branche blijven groeien en ontwikkelen. Branchevereniging NL Actief en haar kennispartners Technogym, Matrix en Life Fitness gaan structureel investeren in onderzoek naar de vraag- en aanbodzijde van de fitnessbranche in Nederland. Het Mulier Instituut en Activity Workx hebben in samenspraak met de branche een onderzoeksagenda opgesteld en gaan deze uitvoeren.
Het doel van de onderzoeken is om zicht te houden op de wensen van de consument, het aanbod beter af te stemmen op de vraag. Dit helpt producenten bij de ontwikkeling van producten. Daarnaast beogen de onderzoeken de maatschappelijke en economische waarde van de fitnesssector te onderbouwen en de effecten van aangeboden activiteiten inzichtelijk te maken.
Meer kennis is van belang
Meer kennis over de markt is van cruciaal belang om de fitnesssector te laten groeien en een hoge kwaliteitsstandaard te waarborgen.
De eerste onderzoeksactiviteiten gaan dit jaar nog van start.
Neem voor meer informatie contact op met Linda Ooms.