Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten

Bewegen = beter leren

auteur(s):
Vervoorn, C., Singh, A.S., Visscher, C.
plaats:
Amsterdam / Groningen
uitgever:
Hogeschool van Amsterdam / VUmc / Rijksuniversiteit Groningen
jaar:
2011
collatie:
2 p. ill.
documenten:

Bewegen = beter leren : de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen

samenvatting:

Wetenschappers en praktijkdeskundigen hebben onderzoek gedaan naar de lang- en kortdurende effecten van bewegen op de leerprestaties van kinderen. In dit pamflet worden de conclusies van dit onderzoek beschreven:

  1. Matig intensief bewegen verbetert de leerprestatie van kinderen.
  2. Kinderen die regelmatig bewegen winnen aan zelfvertrouwen en zijn fitter.
  3. Sport en spel zijn goed voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden.
  4. Schoolresultaten verbeteren bij goede afwisseling van beweeg- en leertijd.

Daarnaast doen de samenstellers aanbevelingen voor beleidsmakers.

organisatie
plaatsingkenmerk
status
Mulier instituut
JEUG-TB-0004
Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.

Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl

Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl

KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl

VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl