Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten
Bewegen = beter leren
- auteur(s):
- Vervoorn, C., Singh, A.S., Visscher, C.
- plaats:
- Amsterdam / Groningen
- uitgever:
- Hogeschool van Amsterdam / VUmc / Rijksuniversiteit Groningen
- jaar:
- 2011
- collatie:
- 2 p. ill.
- documenten:
-
Bewegen = beter leren : de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen
- samenvatting:
Wetenschappers en praktijkdeskundigen hebben onderzoek gedaan naar de lang- en kortdurende effecten van bewegen op de leerprestaties van kinderen. In dit pamflet worden de conclusies van dit onderzoek beschreven:
- Matig intensief bewegen verbetert de leerprestatie van kinderen.
- Kinderen die regelmatig bewegen winnen aan zelfvertrouwen en zijn fitter.
- Sport en spel zijn goed voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden.
- Schoolresultaten verbeteren bij goede afwisseling van beweeg- en leertijd.
Daarnaast doen de samenstellers aanbevelingen voor beleidsmakers.
- organisatie
- plaatsingkenmerk
- status
- Mulier instituut
- JEUG-TB-0004
- Beschikbaar
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.
Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl
Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl
KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl
VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl