Ga naar de inhoud

Schoolzwemmen ter discussie

Een onderzoek naar de meerwaarde van schoolzwemmen en vangnetregelingen, uitkomsten werkgroep D meten en registreren

  • Auteurs: Ester Wisse
  • Type: rapport
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 2009
  • Uitgever: Vereniging Sport en Gemeenten (VSG), W.J.H. Mulier Instituut
  • Plaats van uitgave: Oosterbeek, 's-Hertogenbosch
  • Collatie: 26 p. bijl. ill. tab. Met lit. opg.
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek, kennisgebied KVLO: basisonderwijs

Samenvatting

De Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) heeft in 2007 het 10 puntenplan verbetering zwemvaardigheid geïntroduceerd. Het doel van dit plan is de zwemvaardigheid in Nederland op positieve en effectieve wijze onder de aandacht te brengen, waardoor de zwemvaardigheid van kinderen in Nederland verbeterd kan worden. Dit onderzoek maakt deel uit van plan zes; landelijk meetmoment en registratie. De betrokkenen bij plan zes zijn opgesplitst in vijf verschillende werkgroepen (A tot en met E). Deze rapportage bevat het onderzoeksverslag van werkgroep D. De centrale vraag die in dit onderzoek centraal staat, luidt als volgt: Wat is de meerwaarde van het schoolzwemmen en de vangnetregelingen?

Literatuurverwijzing: Wisse, E. (2009). Schoolzwemmen ter discussie: een onderzoek naar de meerwaarde van schoolzwemmen en vangnetregelingen, uitkomsten werkgroep D meten en registreren. Oosterbeek: Vereniging Sport en Gemeenten (VSG).