Ga naar de inhoud

Verschillen in beweegmotieven tussen leerlingen (2)

Samenvatting

In het eerste deel van deze reeks bespraken we de relatie tussen beweegmotieven, psychologische basisbehoeften en de waardering voor LO. In dit tweede deel beschrijven we de verschillen in beweegmotieven tussen leerlingen vanaf groep 7 tot met de examenklassen van het voortgezet: met welke beweegmotieven bij welke leerlingen zouden docenten rekening kunnen houden? In deel 3 beschrijven we de verschillen in psychologische basisbehoeften en waardering voor LO (deel 3). In deel 4 formuleren we aanbevelingen naar het werkveld. 

motivatie, intrinsieke beweegmotieven, extrinsieke beweegmotieven, sportief zelfbeeld

Literatuurverwijzing: Mossel, G. van, Ekdom, H. van, Bruijn, A.G.M. de, & Mombarg, R. (2025, november). Verschillen in beweegmotieven tussen leerlingen (2). LO Magazine 113 (pp. 49 - 53)