Het domein Samen bewegen is regelen met verantwoordelijkheid
Samenvatting
Bovenstaand voorbeeld geeft een praktisch beeld van de nieuwe kerndoelen die de kinderen in het doeldomein ‘samen bewegen’ leren. SLO licht in een aantal artikelen het ‘wat’ van de conceptkerndoelen toe. Wij vertalen de conceptkerndoelen naar de praktijk, ‘hoe’ wij onze onderwijskeuzen maken. Dat doen we per doeldomein omdat de kerndoelen van één domein in een onderwijssetting altijd van elkaar afhankelijk zijn. In het ‘hoe’ we onderwijs geven, komen alle doelen samen. Dit is terug te lezen in onze artikelen Didactiek voor kerndoelen in LO Magazine 2, 3, 4 en 5. Nu beperken we ons tot de samenhang tussen kerndoelen 4 en 5 van het domein Samen bewegen.
domein Samen bewegen, regeltaken, sfeer
Literatuurverwijzing: Keijser, N., & Lahnstein, K. (2025, juni). Het domein Samen bewegen is regelen met verantwoordelijkheid. LO Magazine 113 (pp. B52 - B57)