‘Ik werd lui, ik had zin in niks’
- auteur(s):
- Jonge, M. de, Huiden, D., Singh, A.S.
- plaats:
- Utrecht
- uitgever:
- Mulier Instituut
- jaar:
- 2022
- collatie:
- 16 p. fig. Met lit. opg.
- documenten:
- samenvatting:
Vanwege de coronamaatregelen waren scholen en sportverenigingen tussen 2020 en 2022 verschillende periodes gesloten. Het wegvallen van georganiseerd sportaanbod creëerde een uitdaging voor jongeren om te (blijven) bewegen. Eerder onderzoek laat zien dat de sportdeelname van deze groep tijdens de periodes van strengere maatregelen is gedaald.
Het doel van dit onderzoek is om een beeld te krijgen van de ervaren impact van de schoolsluitingen op het beweeggedrag van leerlingen in het voortgezet onderwijs van 14 tot 16 jaar. Daarbij kijken onderzoekers van het Mulier Instituut naar de rol van de verschillende elementen van het physical literacy-raamwerk (motivatie, competentie, vertrouwen en kennis) in het beweeggedrag van deze doelgroep.
Voor dit onderzoek zijn interviews gevoerd met twintig leerlingen (14-16 jaar) van vijf scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland.
- organisatie
- plaatsingkenmerk
- status
- Mulier instituut
- BIEB-924
- Wordt niet uitgeleend
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.
Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl
Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl
KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl
VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl