Ga naar de inhoud

Vormen van impliciet leren

Het belang van de deskundigheid van de LO-­docent of trainer

  • Auteurs: Joost Hes
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Collatie: 4 p.
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek, beleid KVLO: Onderwijszaken
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

Aandacht voor motorisch leren is actueel. Gelukkig maar, want dat is wel eens anders geweest. Een groter belang van de aandacht voor motorisch leren en daarmee de motorische ontwikkeling, zowel in de wetenschap als in de onderwijspraktijk, is ook zeker gezien een gesuggereerde relatie tussen motorische ontwikkeling en lichamelijke activiteit op latere leeftijd gewenst (Hoeboer e.a., 2014).

Literatuurverwijzing: Hes, J. (2016, maart). Vormen van impliciet leren: het belang van de deskundigheid van de LO-­docent of trainer. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 44-47)