Ga naar de inhoud

Zelfstandig ontdekken en leren tijdens spelen met tegengesteld belang (3)

  • Auteurs: Berry van Iersel , Marty Veen
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Collatie: 2 p.
  • Labels: beleid KVLO: Praktijk
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

In het eerste artikel ( Lichamelijke Opvoeding 4, 2016) is het basistikspel uitgelegd en is uitgewerkt hoe dit spel moeilijker gemaakt kan worden voor de lopers. In het tweede artikel ( Lichamelijke Opvoeding 5, 2016) is dieper ingegaan op de keuzeregels waarmee de tikkers het voor zichzelf moeilijker kunnen maken. In dit derde artikel zullen voorbeelden gegeven worden van andere tikspelen en spelen met tegengesteld belang uit andere bewegingsthema’s waar werken met keuzeregels en volgordestappen ook op toegepast kunnen worden.

Literatuurverwijzing: Iersel, B. van, & Veen, M. (2016, september). Zelfstandig ontdekken en leren tijdens spelen met tegengesteld belang (3). Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 28-29)