Ga naar de inhoud

Sportsponsoring & commercialisering

Vriend of vijand?

  • Auteurs: Joyce van der Marel
  • Type: rapport
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 2007
  • Uitgever: Universiteit van Tilburg
  • Plaats van uitgave: Tilburg
  • Collatie: 87 p. bijl. tab. Met lit. opg.

Samenvatting

De volgende vraagstelling staat in dit onderzoek centraal: welke gevolgen heeft de commercialisering van de sport en de onevenredige verdeling van sponsoringinkomsten en welke oorzaken liggen daaraan ten grondslag? Door middel van een case-studie, waarin naast geschreven documenten ook data zijn verzameld tijdens interviews bij sportbonden, is geprobeerd een antwoord op deze vraag te vinden. In het onderzoek zijn zes sporten meegenomen: honkbal (baseball) en softbal, korfbal, squash, tennis, volleybal en zwemmen.

Literatuurverwijzing: Marel, J. van der (2007). Sportsponsoring & commercialisering: vriend of vijand?. Tilburg: Universiteit van Tilburg.