Ga naar de inhoud

Motorisch leren: nieuwe inzichten voor het bewegingsonderwijs

  • Auteurs: Lars Borghouts , Ben van Cranenburgh
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek, beleid KVLO: LO, kennisgebied KVLO: Voortgezet onderwijs, kennisgebied KVLO: basisonderwijs
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

Het bewegingsonderwijs is, net als andere schoolvakken, een leervak. Een deel van dat ‘leren’ is motorisch leren. Veel gymleraren hebben voor het laatst motorische leertheorieën bestudeerd toen ze nog in opleiding waren. Daarom worden in dit artikel een aantal van de huidige inzichten in motorisch leren op het gebied van leerstrategieën en het geven van feedback op een rijtje gezet.

Literatuurverwijzing: Borghouts, L.B., & Cranenburgh, B. van (2009, juli). Motorisch leren: nieuwe inzichten voor het bewegingsonderwijs. Lichamelijke opvoeding 97 (pp. 4-7)