Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten

Kritische sportconsumenten

auteur(s):
Lucassen, J.M.H.
plaats:
's-Hertogenbosch / Nieuwegein
uitgever:
W.J.H. Mulier Instituut / Arko Sports Media
jaar:
2007
collatie:
In A. Elling, K. Breedveld & R. van der Meulen (red.). Sport in het kort. Het Nationaal Sport Onderzoek (pp.30-31)
samenvatting:

Naast sportverenigingen zien we in Nederland steeds meer organisaties ontstaan die sportmogelijkheden aanbieden. De afgelopen jaren hebben een forse toename te zien gegeven van het aantal fitnesscentra, outdoororganisaties, klim-, ski- en squashhallen en andere op commerciële basis opererende sportaanbieders. De Nederlandse sporter heeft dus meer te kiezen. Hij verkeert in een positie om eisen te stellen aan het gebodene en deinst er, als kritische sportconsument, ook niet voor terug om kwaliteit te eisen - ook van de sport. Maar wat willen sporters eigenlijk? Welke kwaliteitsaspecten vindt men belangrijk, en hoe tevreden is men daarover?

dit is een hoofdstuk uit:
Elling, A., Breedveld, K., Meulen, R. van der (2007). Sport in het kort (62 p. bijl. tab. ISBN: 9789054720348). :

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.

Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl

Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl

KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl

VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl

Kunnen we je twee korte vragen stellen?