Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten

Klantenbehoud in fitnessclubs

auteur(s):
Middelkamp, J., Wolfhagen, P., Steenbergen, J.
plaats:
Nijmegen
uitgever:
BlackBox-Fitness Publishers
jaar:
2013
collatie:
140 p. fig. ill. tab. Met lit. opg.
samenvatting:
Klantenbehoud, ook wel (member) retention of retentie genoemd, is al jarenlang een belangrijk thema in de fitnessbranche. Het klinkt zo eenvoudig: je klanten behouden. Het blijkt in de praktijk geen eenvoudige kwestie. Retentie staat reeds jarenlang hoog op de agenda, maar er zijn tot op heden weinig wonderen verricht. De klant blijft zappen en dat is nog steeds moeilijk aan banden te leggen. Voor fitnessclubs lijkt het soms dweilen met de kraan open. Voor clubs is dit van substantiële betekenis. In dit boek vind je informatie over klantenbehoud in fitnessclubs. Het fenomeen retentie wordt uitgebreid in beeld gebracht en geanalyseerd. Zo worden onder meer de meest recente retentie onderzoeken besproken. Het zwaartepunt ligt echter op het aanreiken van praktische instrumenten waar managers en medewerkers van fitnessclubs hun voordeel mee kunnen doen. Dit boek helpt dus vooral bij het verbeteren van de praktijk van klantenbehoud.
organisatie
plaatsingkenmerk
status
Kenniscentrum Sport & Bewegen
SPOR-0128
Beschikbaar
Mulier instituut
SPOR-0106
Beschikbaar
Kenniscentrum Sport & Bewegen
SPOR-0059
Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.

Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl

Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl

KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl

VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl