Suzan Nouwens
Suzan zet zich graag in voor de verbetering van het onderwijs, zodat elke leerling zich optimaal en met plezier kan ontwikkelen op het gebied van sport en bewegen.
Met een achtergrond in de psychologie en pedagogiek is Suzan breed georiënteerd in het veld van leren en ontwikkeling. Daarnaast heeft ze praktijkervaring op verschillende onderwijsniveaus. Met deze expertise wil ze bijdragen aan de inzet, uitvoering en evaluatie van sport- en beweegprogramma’s.
Suzan is ook geïnteresseerd in hoe deze sport- en beweegprogramma’s een positieve bijdrage kunnen leveren aan de mentale en sociale gezondheid van kinderen en volwassenen. Daarnaast hecht ze grote waarde aan de vertaalslag van onderzoek naar praktijk.
In 2017 is Suzan gepromoveerd aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Haar promotieonderzoek ging over de rol van executieve functies (zoals werkgeheugen, mentale flexibiliteit, planning) bij de ontwikkeling van begrijpend lezen bij leerlingen op de basisschool.
Suzan heeft al van jongs af aan grote affiniteit met sport. In haar vrije tijd houdt ze zich graag bezig met allerlei sporten: van surfen tot kanoën, boulderen, dansen en nog veel meer. Ze geniet vooral van lekker buiten in beweging zijn.
Publicaties
- Nouwens, S., Jonge, M. de & Suijlekom, A. van (2022).Van thuis praten tot fluiten op het veld: betrokkenheid van hockeyoudersUtrecht: Mulier Instituut.
- Stam, W. van, Huiberts, I., Nouwens, S., Tije, T. ten & Jonge, M. de (2022).Ervaringen met en gevolgen van corona in Edam-VolendamUtrecht: Mulier Instituut.
- Vrieswijk, S., Nouwens, S. & Jonge, M. de (2022).De veranderende inzet van de vakleerkracht bewegingsonderwijsUtrecht: Mulier Instituut.
- Nouwens, S. & Ooms, L. (2022).Bewegen ter bevordering van executieve functies bij hoogbegaafde en dubbel-bijzondere kinderen (intern rapport)Utrecht: Mulier Instituut.
- Nouwens, S. & Ooms, L. (2022).Bewegen ter bevordering van executieve functies bij hoogbegaafde en dubbel-bijzondere kinderenUtrecht: Mulier Instituut.