Token economie als strategie voor positief gedragsmanagement
In dit artikel bespreken we de invoering van een token economie bij klas van 19 kinderen met gedragsmoeilijkheden tijdens de les LO. Een token economie is een strategie om positief…
Oefenpogingen van kinderen tijdens standenwerk en circuit
Voor de oefentijd van leerlingen kunnen verschillende organisatievormen zoals individueel werk, standenwerk of een circuit gebruikt worden. Bij de keuze hierin zal de leraar rekening houden met het aantal oefenpogingen…
De rol van reflectie en repeated teaching bij leraren in opleiding
Elke lerarenopleiding streeft ernaar om toekomstige leraren voor te bereiden op de complexiteit van de klascontext. Leraren moeten immers constant beslissingen nemen op basis van wat ze observeren bij leerlingen…
Be Active After School (BAAS)
Effect van een naschools sportaanbod bij kansarme jongeren in de lagere school
Het Be Active After School (BAAS) project is een initiatief waarbij sportverenigingen uitgenodigd worden om naschoolse sport te organiseren op de school. BAAS wordt reeds enkele jaren uitgevoerd op lagere…