Ga naar de inhoud
Er zijn 4 resultaten gevonden.
Reset filters

Zelfstandig ontdekken en leren tijdens spelen met tegengesteld belang (3)

In het eerste artikel ( Lichamelijke Opvoeding 4, 2016) is het basistikspel uitgelegd en is uitgewerkt hoe dit spel moeilijker gemaakt kan worden voor de lopers. In het tweede artikel…

Zelfstandig ontdekken en leren

Tijdens spelen met tegengesteld belang (2)

Zelfstandig werken door kinderen wordt in het onderwijs nogal eens als een doel op zichzelf beschouwd. In de kerndoelen gaat het over het maken van afspraken en reguleren van bewegingsactiviteiten.…

Zelfstandig ontdekken en leren tijdens spelen

Met tegengesteld belang (1)

Zelfstandig werken door kinderen wordt in het onderwijs nogal eens als een doel op zichzelf beschouwd. In de kerndoelen gaat het over het maken van afspraken en reguleren van bewegingsactiviteiten.…

Perspectieven op bewegen

Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool

Deze publicatie beschrijft een praktische didactiek voor het bewegingsonderwijs op de basisschool. Naar aanleiding van de vraag naar een beschrijving van de praktische didactiek voor het bewegingsonderwijs in de basisschool…