Trends en ontwikkelingen
In de sportdeelname van Nederlanders zijn vaak bepaalde trends te zien. Bijvoorbeeld dat mensen vaker individueel gaan sporten of vaker in ongeorganiseerd verband. Wij volgen deze trends en ontwikkelingen.
Recente cijfers en trends zijn te vinden in het bestand Ontwikkeling deelname sportief bewegen (opent in nieuw tabblad).
Verder schreef onderzoeker Remko van den Dool een serie artikelen in vaktijdschrift Sport & Strategie over hoe je mensen bereikt die niet sporten:
- De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie (deel 1 van 3);
- Bereiken, motiveren en vorming van sportieve gewoonten (deel 2 van 3);
- Niet-sportieve mensen bereiken met marketing-methoden (deel 3 van 3).
Onze expert
Bekijk ook
Belemmeringen en motieven
We onderzoeken belemmeringen en motieven om sportieve activiteiten te beoefenen, hoe mensen zich op nieuwe sporten oriënteren en of het sportaanbod aansluit bij de behoefte aan sport.
Onderzoeksmethoden sportdeelname en expertgroepen
We verzamelen op verschillende manieren data over de sportdeelname van Nederlanders en nemen deel aan expertgroepen op dit thema.
Onderzoek naar verschillende sporttakken
We brengen de deelname aan allerlei takken van sport in kaart.