Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten

Inzetten op klantenbehoud loont!

auteur(s):
Lucassen, J.M.H., Roest, J. van der
plaats:
's-Hertogenbosch
uitgever:
W.J.H. Mulier Instituut
jaar:
2009
collatie:
42 p. fig. tab. Met lit. opg. ISBN: 9789054721109
documenten:

Inhoudsopgave : inzetten op klantenbehoud loont! : onderzoek nationale fitnessmonitor naar retentiebeleid bij fitnesscentra

samenvatting:
Twintig procent van alle nieuwe klanten in een fitnesscentrum zegt binnen een jaar het abonnement weer op. Dat blijkt uit een peiling van Kassa en Intomart in 2008 onder consumenten. Dit levert een omzetverlies op van 180 miljoen euro per jaar. Klantenbehoud is niet alleen vanuit zakelijk oogpunt een must. Stoppen met fitness is voor de betrokkenen zelf vaak ook een teleurstelling. Het betekent dat zij niet langer op deze manier werken aan hun gezondheid. Redenen voldoende om nader onderzoek te doen naar ledenverloop bij fitnesscentra en wat de centra eraan doen om klanten te behouden. Een onderzoek naar retentiemaatregelen had in Nederland, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Groot-Brittannië en de VS, nog niet eerder plaatsgevonden. Het onderzoek onder ruim driehonderd fitnesscentra is een vervolg op de eerste peiling van de Nationale Fitnessmonitor (De fitnessbranche in beeld - 2008). Het rapport 'Inzetten op klantenbehoud loont!' gaat in op klantenbehoud binnen de Nederlandse fitnessbranche, geeft kengetallen en statistieken weer over klantenbehoud en geeft praktische tips en aanbevelingen voor zowel de fitnessondernemer als de fitnesser.
organisatie
plaatsingkenmerk
status
Mulier instituut
SPOR-0061
Beschikbaar
Mulier instituut
BIEB-B98
Wordt niet uitgeleend
KVLO
MABO-011
Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.

Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl

Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl

KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl

VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl

Kunnen we je twee korte vragen stellen?