Gegevens uit Kennisbank
Terug naar zoekresultaten

E-sport en gaming in Nederland

auteur(s):
Dool, R. van den
plaats:
Nieuwegein
uitgever:
Arko Sports Media
jaar:
2019
collatie:
2 p.
documenten:

E-sport en gaming in Nederland

samenvatting:

De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe populair is e-sport? Is e-sport wel een sport? Wie zijn de spelers en wat zijn plus- en minpunten van gamen?

Onder e-sport wordt verstaan de wedstrijdvariant van langdurende online games.

Dit artikel is het eerste deel over dit onderwerp, dat verscheen in het vaktijdschrift Sport & Strategie van november 2019.

Het artikel is geschreven op basis van het rapport ‘Gamen en esport in Nederland. Van breedtesport tot topsport’ uit 2019.

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek.

Mulier Instituut
030-7210220
info@mulierinstituut.nl

Kenniscentrum Sport & Bewegen
030-3041100
info@kenniscentrumsport enbewegen.nl

KVLO
030-6920847
info@kvlo.nl

VSG
070-3738055
info@sportengemeenten.nl