Ga naar de inhoud

Een doorlopende ontwikkellijn

Van bewegen beleven naar bewegen waarderen

  • Auteurs: Berend Brouwer
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Collatie: 4 p.
  • Labels: beleid KVLO: LO, kennisgebied KVLO: Voortgezet onderwijs, kennisgebied KVLO: basisonderwijs
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

Als we praten over doorlopende leerlijnen denken we al snel aan vragen als: “Sluit wat we kinderen willen leren bij mikken in het basisonderwijs aan bij de manier waarop beter leren mikken in het voortgezet onderwijs aan de orde komt?” Of: “Moeten ze in de derde klas van het vo nog de handstand-wenden over kastbreedte leren of hebben ze dat in groep vijf van het basisonderwijs al gehad?”.

Literatuurverwijzing: Brouwer, B. (2017, april). Een doorlopende ontwikkellijn: van bewegen beleven naar bewegen waarderen. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 8-11)