Ga naar de inhoud

Doelen, lessen en beoordelen: één geheel

Constructive alignment bij LO

  • Auteurs: Lars Borghouts
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek, beleid KVLO: Onderwijszaken, beleid KVLO: Praktijk, kennisgebied KVLO: Voortgezet onderwijs, kennisgebied KVLO: basisonderwijs
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

Voor een logisch en krachtig LO-curriculum is het van belang dat er een goede afstemming is tussen de lesdoelen, de leeractiviteiten, en de wijze van beoordeling. Het onderzoek ‘Een Punt voor Gym!?’ lijkt er op te wijzen dat dit niet altijd het geval is. 

Literatuurverwijzing: Borghouts, L.B. (2015, februari). Doelen, lessen en beoordelen: één geheel: constructive alignment bij LO. Lichamelijke opvoeding 103 (pp. 38-41)