Ga naar de inhoud

MI doet onderzoek voor fitnessbranche

In de fitnessbranche bestaat een grote behoefte aan meer kennis over de wensen van de consumenten en de trends in de sector. Zo wil de branche blijven groeien en ontwikkelen. Branchevereniging NL Actief en haar kennispartners Technogym, Matrix en Life Fitness gaan structureel investeren in onderzoek naar de vraag- en aanbodzijde van de fitnessbranche in Nederland. Het Mulier Instituut en Activity Workx hebben in samenspraak met de branche een onderzoeksagenda opgesteld en gaan deze uitvoeren.

Het doel van de onderzoeken is om zicht te houden op de wensen van de consument, het aanbod beter af te stemmen op de vraag. Dit helpt producenten bij de ontwikkeling van producten. Daarnaast beogen de onderzoeken de maatschappelijke en economische waarde van de fitnesssector te onderbouwen en de effecten van aangeboden activiteiten inzichtelijk te maken.

Meer kennis is van belang

Meer kennis over de markt is van cruciaal belang om de fitnesssector te laten groeien en een hoge kwaliteitsstandaard te waarborgen.

De eerste onderzoeksactiviteiten gaan dit jaar nog van start.

Gerelateerd nieuws

Sociale steun van mede-sporters is goed voor de mentale gezondheid

Hoe meer sociale steun sporters ervaren van mede-sporters, hoe beter hun mentale gezondheid is.

Een derde van de basisscholen voldoet niet aan wettelijke normen voor gymles

Een derde van de basisscholen voldoet niet aan de wettelijke norm van minimaal 90 minuten bewegingsonderwijs per week. Scholen wijten dit aan een tekort aan accommodatie en volle lesroosters.

Fietsen is lang niet altijd toegankelijk voor mensen met een beperking

Fietsers met een beperking ervaren vaak nog belemmeringen die het fietsen lastig of zelfs onmogelijk maken.