Deelname Vestingloop ‘s-Hertogenbosch draagt bij aan sportdeelname
17 december 2019
Bijna de helft van de deelnemers (45%) van de Brandloyalty Vestingloop ‘s-Hertogenbosch 2019 zou, in de 12 maanden voorafgaand aan het evenement, (veel) minder gesport hebben als ze niet hadden deelgenomen aan het evenement. Sportdeelname omvat hier naast hardlopen ook andere sporten. Dit blijkt uit het factsheet ‘Brandloyalty Vestingloop ‘s-Hertogenbosch 2019’ van het Mulier Instituut.
Andere bevindingen:
- In de 12 maanden voorafgaand aan het evenement is door de deelname aan het evenement 20 procent van de deelnemers minder vet, suiker en/of zout gaan eten, 29 procent minder alcohol gaan drinken en 27 procent minder gaan roken.
- In de 12 maanden na het evenement verwacht 28 procent van de deelnemers door de deelname aan het evenement minder vet, suiker en/of zout te eten, 25 procent minder alcohol te drinken en 27 procent minder te roken.
- 93 procent van de deelnemers beveelt het evenement aan.
- 88 procent van de deelnemers neemt waarschijnlijk volgend jaar weer deel aan het evenement.
In 2020 wordt uitgebreider over de resultaten gerapporteerd. Het onderzoek maakt onderdeel uit van het project Run for Health, dat wordt gefinancierd door het Erasmus+-programma van de Europese Commissie. Het project wil sporten, bewegen en maatschappelijk welzijn bevorderen door de organisatie van hardloopevenementen.
Klik hier om het factsheet ‘Brandloyalty Vestingloop ‘s-Hertogenbosch 2019’ te downloaden (pdf).
Neem voor meer informatie contact op met Paul Hover.