Evenementen

Op de zevende Dag van het Sportonderzoek in Groningen won Mulier-medewerker dr. Jan-Willem van der Roest de Boymansprijs. Het Mulier Instituut organiseerde in 2016 voor de vierde keer de fotowedstrijd ‘Utrechtse sport in beeld’. Daarnaast werd aan het eind van het jaar de expositie Tennis & Muziek geopend.

DSO 2016

Sportonderzoekers uit de meest uiteenlopende disciplines van het sportonderzoek én anderen geïnteresseerden in kennis en onderzoek voor en over sport, trokken op 10 november naar Groningen voor de zevende Dag van het Sportonderzoek, georganiseerd door het Instituut voor Sportstudies. Dr. Jan-Willem van der Roest van het Mulier Instituut won op de DSO de Boymansprijs 2016 met zijn dissertatie over consumentisme bij sportverenigingen.

Tennis & Muziek

Met een verzameling unieke werken en de presentatie van het historische essay ‘Muziek op tennis, tennis op muziek’ opende het Mulier Instituut in Utrecht de expositie Tennis & Muziek. Het Mulier Instituut organiseert twee keer per jaar een minitentoonstelling rondom een thema in de sport. Tennis heeft veelvuldig als muzikale inspiratiebron gediend, en is op albumhoezen, bladmuziek, theateraffiches en balletvoorstellingen op zeer uiteenlopende wijze verbeeld.

Klik hier om het essay te lezen.

Klik hier om nummers uit het essay te beluisteren.

Utrechtse Sport in Beeld

Voor de vierde keer organiseerden het Mulier Instituut en de VSU (Vereniging Sport Utrecht) in 2016 de fotowedstrijd Utrechtse sport in Beeld. Deze foto won de vakjuryprijs.

Klik hier voor een overzicht van alle sportfoto’s die in 2016 zijn ingestuurd.

< Publicaties

> Media